piątek, 13 kwietnia 2012

STAROGARD GD. Język migowy w Urzędzie Miasta

Urząd Miasta Starogard Gdański poczynił kolejny krok w kierunku usprawniania obsługi osób z niepełnosprawnością. Po likwidacji barier technicznych i architektonicznych w budynku urzędu przyszedł czas na sprofesjonalizowanie obsługi klientów głuchoniemych.




W Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Starogard Gdański zainstalowano system, który ułatwia kontakt osób głuchoniemych z pracownikami urzędu. W celu usprawnienia komunikacji Urząd Miasta skorzystał z najnowocześniejszej technologii gwarantującej najwyższą jakość usługi.


W pokoju nr 01 wyznaczono i oznakowano miejsce, w którym znajduje się monitor z dostępem do tłumacza języka migowego on-line. Po krótkim powitaniu przez pracownika Biura Obsługi Klienta osoba głuchoniema zapraszana jest do udziału w wideokonferencji z udziałem dyplomowanego tłumacza języka migowego.

Tłumaczenie rozmowy pomiędzy urzędnikiem, osobą niesłyszącą oraz tłumaczem - na bazie wideokonferencji, w rzeczywistym czasie trwania rozmowy, pozwala precyzyjnie określić potrzeby i oczekiwania klienta urzędu.


Takie usprawnienie obsługi mieszkańców wpisuje się w realizowany w mieście od 1998 roku program "Starogard miastem przestrzeni wspólnej" oraz w realizację ustawy o języku migowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz