Warszawa, 23 sierpnia 2007 r. INFORMACJA
Kaszubskie atrakcje turystyczne najlepsze na Pomorzu
Najlepszy pomysł na produkt turystyczny w województwie pomorskim ma grupa partnerska "Poznaj serce Kaszub" - tak orzekła kapituła konkursu "Turystyka - wspólna sprawa". W nagrodę grupa zaprezentuje swój produkt turystyczny o nazwie "Cztery pory roku na Kaszubach" na stoisku podczas tegorocznej edycji targów Tour Salon w Poznaniu. Laureat otrzyma ponadto większe dofinansowanie wydania materiału promującego efekty ich działalności wśród potencjalnych klientów.
Kapituła oceniła pomysły na produkty turystyczne powołane do życia przez regionalne grupy partnerskie działające w ramach projektu. Ocenie podlegały także same grupy - jednym z celów konkursu było bowiem stymulowanie ich aktywności.
Zwycięską grupę partnerską tworzą samorządy, przedsiębiorstwa i organizacje wspierające rozwój turystyki z powiatów kościerskiego i kartuskiego. O zwycięstwie grupy "Poznaj serce Kaszub" zadecydowały oferowane przez nią oryginalne atrakcje turystyczne, takie jak zwiedzanie domu do góry nogami, przejażdżka wozem drabiniastym czy wejście na wieżę widokową na szczycie Wieżyca. Popularna jest również rozległa sieć znakowanych szlaków rowerowych i pieszych oraz ścieżek edukacyjno-dydaktycznych przechodzących przez tereny Wdzydzkiego Parku Krajobrazowego i Rezerwatu "Szczyt Wieżyca". W trakcie wycieczek po Kaszubach przewodnicy przybliżać będą turystom kulturę kaszubską poprzez promowanie folkloru, strojów ludowych, obyczajów i tradycji.
Ogólnopolski konkurs wyłonił 16 wojewódzkich laureatów, a zorganizowany został w ramach projektu "Turystyka - wspólna sprawa". Wszyscy laureaci zaprezentują się na największym stoisku podczas tegorocznej edycji targów Tour Salon w dniach 24-27 października w Poznaniu. Zwycięska grupa partnerska otrzyma ponadto dofinansowanie wydania materiału promującego produkt turystyczny.
"Turystyka - wspólna sprawa" to największy projekt szkoleniowo-doradczy dla branży turystycznej w Polsce. Bierze w nim udział ponad 130 grup partnerskich, które stworzyły łącznie ponad 200 produktów turystycznych na terenie całego kraju. Projekt objęty jest patronatem Marszałka Województwa Pomorskiego. Partnerem projektu jest portal www.WrotaPomorza.pl.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz