piątek, 11 czerwca 2010

Uczniowie z Pinczyna ponownie odwiedzili góry

Zacznę od tego, że pogoda sprawiła nam psikusa i nie dopisała. Padało przez trzy dni, ale to nie był problem. My, mimo wszystko, zarażaliśmy pozytywną energią wszystkie napotkane osoby. Postanowiliśmy, że zaczniemy od odwiedzenia Sanktuarium na Jasnej Górze, gdzie z samego rana braliśmy udział w ceremonii odsłonięcia Cudownego Obrazu. Podczas dalszej podróży nadal lało, wobec tego stwierdziliśmy, że warto oszukać deszcz. Też potrafimy być sprytni, dlatego ukryliśmy się w Kopalni Soli w Wieliczce.

Strudzeni długą drogą i zwiedzaniem dotarliśmy na miejsce zakwaterowania w Zakopanem - Olczy. Kolejnego dnia spacerowaliśmy po Krupówkach i skorzystaliśmy z atrakcji Aquaparku w Zakopanem. Wieczorem odwiedził nas ratownik TOPR i opowiedział o trudach i niebezpieczeństwach, które mogą spotkać nas w górach. Dał wiele rad jak wędrować po Tatrach, byśmy nie musieć dzwonić pod nr alarmowy 601100300.

Pogoda uległa poprawie, więc nadszedł czas na piesze wędrówki. Za pierwszy cel obraliśmy Dolinę Strążyską. Gdy dotarliśmy pod wodospad Siklawicę zza chmur wyłonił się Giewont. Nie obyło się bez wojny na śnieżki!!! Oczywiście kontrolowanej!!! Ścieżką pod reglami wędrowaliśmy do skoczni narciarskich - Krokwi. Mimo długiego dnia, starczyło nam sił na wieczorną dyskotekę. W czwartek zabawiliśmy się w speleologów. Penetrowaliśmy Jaskinię Mroźną, a potem odważni z latarkami ruszyli na przeprawę przez Jaskinię Mylną. Doliną Kościeliską dotarliśmy do schroniska na Hali Ornak, po drodze mijając miejsca kulturowego wypasu owiec.

Nadszedł niestety czas powrotu. Do zdobycia została nam jeszcze Gubałówka, na którą wjechaliśmy kolejką. Spacerek do Butorowego Wierchu i następna przygoda - zjazd wyciągiem krzesełkowym, podczas którego roztoczyła się przed nami panorama pięknych polskich gór. Zachęcamy do poznawania pięknych zakątków Polski. Jesteśmy najlepszym dowodem na to, że jak ktoś chce to bawi się dobrze zawsze i wszędzie. Deszcz, zimno to nie jest przeszkoda…