czwartek, 13 lipca 2006

Kapele - VII Mistrzostwa Świata

VII Mistrzostwa Świata na Kociewiu w Kapele
22 lipiec 2006 r. Szlachta


Program imprezy:
12.30 - przemarsz orkiestry dętej (od kościoła na stadion)
13.00 - uroczyste rozpoczęcie
13.30-15.30 - indywidualne rozgrywki w KAPELE
15.30 - rozgrywki samorządowców i pracodawców w KAPELE
16.00 - Finał Mistrzostw Świata w KAPELE
17.00 - uroczyste wręczenie nagród
18.00 - gwiazda wieczoru Jarek Janiszewski z zespołu Czarno Czarni
2100 - zabawa taneczna - zespół QUEST ze Szlachty

Imprezy towarzyszące:
- loteria fantowa
- pokazy Saperów
- przejazdy konno i bryczką
- KUCHNIA KOCIEWSKA
- atrakcje dla dzieci
- podsumowanie konkursu "Piękna wieś"

W grze uczestniczy od 4 do 7 zawodników. Czas trwania rozgrywek 30 minut.
Gra jest grą indywidualną. Na początku gry, w sposób losowy wybiera się kapelmistrza.
Nie liczy się tutaj tak bardzo siła rzutu rzucającego kamieniem w stożek (aby go rozbić)
lecz jego precyzja. Jeżeli rzucający kamieniem nie rozbije stożka, a jego kamień wyleci
poza linię boiska, rzucający od razu przechodzi na pozycję kapelmistrza. Jeżeli nie trafi
się w stożek kamieni, zawodnik rzucający biegnie po swój kamień i dopiero, gdy po niego
dobiegnie, kapelmistrz może w niego rzucać czapką, w którą jest wyposażony.
W trakcie biegu z kamieniem można stosować uniki przed czapką kapelmistrza.
Podczas rozgrywki na boisku drugi w kolejności rzucający kamieniem nie ma prawa rzutu.
Wracający z kamieniem nie może wybiegać poza boisko, musi wracać do miejsca
rzutu w obrębie pola gry. W przypadku rozbicia stożka kamieni, kapelmistrz musi go
odbudować i dopiero wtedy może próbować trafić czapką w biegnącego po swój
kamień, gdy ten ma już go w ręku. Jeżeli trafi - rzucający zostaje kapelmistrzem.
Wygrywa Kapelę ten, który kapelmistrzem był najkrócej.
Grę nadzoruje sędzia wyposażony w gwizdek. Na sygnał gwizdka następuje:
rozpoczęcie
oddanie rzutu
zmiana kapelmistrza
zakończenie rozgrywek.
Ostateczny werdykt należy do sędziego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz