poniedziałek, 2 maja 2005

Polpharma- Ucieczka w nowoczesność

Cztery własne licencje sprzedane na ryniki UE, wspólpraca z Novartisem, polski odpowieddnik Viagry, trzy specyfiki, których nazwy jeszcze nie ujawniono, lek na osteroperozę i na astmę mają być ?lokomotywami? ciągnącymi w górę wyniki sprzedaży ZF Polpharma ze Starogardu Gdańskiego. Obecnie ma ona 5.5 proc. udziału w polskim rynku leków.
-Za niecałe trzy miesiące minie 5 lat od prywatyzacji firmy.- mówi dyrektor Jednostki Biznesowej Pharma, która jest częścią spółki - Od tego czasu spółka całkowicie zmieniła wizerunek i warunki produkcji. Zainwestowaliśmy w środki trwałe 527 mln. zł. Pierwszym nowoczesnym obiektem jaki został uruchomiony w 2001 roku spełniajacym wszystkie ostre warunki GMP (Praktyki Dobrego Wytwarzania) jest budynek Form Suchych II. Na 25 tys. m2 powierzchni i 6 poziomach wartego 257 mln. zł budynku wytwarzanych jest rocznie powyżej 4 mld. szt. tabletek i kapsułek.
W ubiegłym roku uruchomiono też magazyn wysokiego składowania, który na 74 tys m3 pomieścić może prawie 6.5 tys. palet. Funkcjonuje tam komputerowy system zarzadzania oparty na kodach kreskowych, który pozwala bezbłędnie określić ile, gdzie i jakiego towaru jest w nim w danej chwili przechowywanego. Kolejnym krokiem było uruchomienie kosztem 32 mln. zł. Centrum Badawczo - Rozwojowe oraz Centralnego Laboratorium Kontroli Jakości wraz z Laboratorium Mikrobiolgicznycznym i Instalacją Rozwoju Technologii. W tej ostatniej jednostce opracowywane są nowe technologie w skali laboratoryjnej. W tym roku została zakończona budowa Oddziału Leków Injekcyjnych, który kosztował 49 mln. zł i może wyprodukować rocznie 42 mln ampułek. Obecnie oddział jest w fazie produkcji testowej. Ma od lutego atest GMP. Produkcję na rynek rozpocznie w czerwcu.
T. Moys podkreślił, że ostatnie 5 lat były bardzo trudne dla Jednostki Biznesowej Chemia, która jest dostawcą surowca dla spółki i jej częścią. Musiała przejść restrukturyzację aby sprostać agresywnej konkurencji firm dalekowschodnich. Z 15 hal produkcyjnych dedykowanych (przeznaczonych tylko do jednego asortymentu produktu) przeniosła produkcję do 3 wielofunkcyjnych instalacji co pozwoliło obniżyć koszty produkcji.
Tylko w tym roku na inwestycje firma wyda 120 mln. zł.
Jarosław Stanek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz